Wat voor soort spin is dit?

Misschien een wat domme vraag, maar ik zou echt niet meer weten wat voor soort spin dit is..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Hij lijkt wat op de kogelspin: een dik glazend achterlijf en een wat platter voorlijf.
Je hebt ze in heel veel verschillende varianten, iets meer dan 2200 soorten. De zwarte weduwe is er een van, maar giftige varianten van kogelspinnen komen in Nederland en België niet voor.
De kogelspin heeft een rond achterlichaam en heeft getande borstelharen op de achterpoten. Hij is 0,2 tot 1,5 centimeter lang.

Ze maken een web van kleefdraden en spannen die in de ruimte, de kogelspin maakt geen platte webben, maar rommelig-ogende losse webben. Aan de uiteinden van de draden zitten lijmdruppeltjes waarmee de prooi wordt gepakt.
De foto in de eerste bron is anders dan jouw spin, maar dat is maar een van de vele soorten. In de tweede bron een macrofoto van een kogelspin.

Een andere optie, maar daar lijkt de spin in jouw foto wat te zwart voor, is de koffieboonspin.