Ik heb eens een boek gekocht wat geimporteerd moest worden uit de V.S waarin miniscule beestjes tussen de bladzijden zaten. Weet iemand wat dit is?

Ze waren zeer klein (schat zo'n 1/10 van een mm) en ze kropen een beetje. Wat kunnen dit voor een beestjes zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (6)

vlooien of luizen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bladluis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb even zitten googlelen, en het zijn beestjes die gedijen in een luchtvochtige omgeving, dus het boek is duidelijk niet droog genoeg opgeslagen geweest in de VS. (of na aankomst hier, natuurlijk....) Je kunt het boek in de diepvries leggen - daar kunnen ze niet tegen. Om verspreiding ervan te voorkomen, moet je zorgen, dat de luchtvochtigheid in je huis onder de 60 % komt, maar als je niet een halve jungle aan kamerplanten hebt, zal dat niet zo'n probleem zijn in onze centraal verwarmde, goed-geïsoleerde woningen....Er stond niet bij hoe de beestjes heten, maar als je zin hebt om verder te googlelen : 'beestjes in boeken'.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de diepvries leggen. Zeer goede tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel je boek daarna goed laten drogen!!!
Waarschijnlijk boekenwurmpjes...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk waren het papiervisjes (geen zilvervisjes).
Ze worden ongeveer een centimeter groot.