Is er inmiddels een wetenschappelijke verklaring waarom er oa vorig jaar dode vogels uit de lucht vielen?

Dit gebeurde dus op meerdere plaatsen in de wereld waaronder Zweden, Amerika, Italie en Engeland.
Naast vogels waren er ook vissen en krabben die in die periode ineens stierven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snappen jullie dat dan niet, het is het werk van aliens!!!

Het beste antwoord

op deze link zie je 10 mogelijke oorzaken. Zelf heb ik over t Haarp Project gehoord...
1) reguliere verklaringen
2)schokgolven door meteorieten
3)wapentesten
4. Aardbevingen en oplosmiddel Corexit
5. Genetisch gemanipuleerde gewassen / elektromagnetische vervuiling
6. Project Blue Beam
7. Chemtrails / Geo-engineering
8. Geomagnetische veranderingen en minder zuurstof
9. Een eigen theorie: het stoppen van de Golfstroom
10. 'Het einde is zeer nabij'

Sommigen klinken logisch, anderen vergezocht, maar ja, t verschijnsel is ook zeer vreemd. Wat het nou echt precies is, zullen we voorlopig nog niet weten vrees ik...

Toegevoegd na 7 minuten:
op dezelfde site, in t forum gedeelte:
Dit is het lijstje tot nu toe:

Duizenden vissen drijven rond in Florida na een koudegolf
200 vogels zijn dood gevonden naast een viaduct in Texas
50 dode spreeuwen dood gevonden in een stadstraat in Zweden
100 ton sardientjes en andere vissoorten spoelen aan op de Braziliaanse kust
En in Groot Britannië worden zo’n 40,000 duivelskrabben op het strand gevonden.
450 roodvleugel merels, spreeuwen en andere vogels langs ‘n snelweg in Baton Rouge, Louisiana
3,000 merels op daken en wegen in het kleine plaatsje Beebe, Arkansas
Duizenden drumvissen worden gevonden op een 30 km lange oever van de Arkansas River
10.000 den kleine visjes spoelen aan in Chesapeake Bay, Maryland
Duizenden dode vissen drijven in een kreek in het warme Florida
Honderden ‘snappers’ (vis) worden dood gevonden in Nieuw Zeeland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De duizenden dode vogels die op 1 januari uit de lucht kwamen vallen boven het stadje Beebe in de Amerikaanse staat Arkansas, zijn gestorven door angst. Dat hebben hoge verantwoordelijken van de veterinaire diensten van Arkansas gemeld.

De mysterieuze vogelregen begon al op oudejaarsavond. Volgens de lokale autoriteiten in de zuidelijke staat lagen de straten van het stadje bezaaid met meer dan vijfduizend vogels.

"We zijn nu nagenoeg zeker dat een trauma aan de basis van hun dood lag", aldus George Badley van de veterinaire dienst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Enkele dagen geleden stortten duizenden vogels neer in de Amerikaanse staat Arkansas. Ook in Louisiana vielen 500 vogels uit de lucht. Een theorie was dat de vogels getraumatiseerd waren door nieuwjaarsvuurwerk.
fremar
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Maar waardoor waren ze dan bang geworden?
fremar
11 jaar geleden
vuurwerk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal bronnen ,,die een normale burger niet kan controleren.
Dit moeten wij allemaal maar voor waar nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou het elk jaar op nieuwjaarsdag vogeltjes regenen. Vuurwerk is in mijn ogen geen goede verklaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hecht geen enkele waarden aan deze verklaringen.
We steken al zo lang vuurwerk af en er viel nooit een vogeltje naar beneden.
Zou toch wel graag de echte oorzaak weten, want dit riekt naar een doofpotaffaire.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Proefnemingen van het Amerikaans leger met een nieuw geheim wapen?
Waarschijnlijk heeft één der leidinggevenden de film The Birds van Alfred Hitchcock voor waar aangenomen en had hij medelijden met Tippi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vuurwerk?? Dat is dan wel een heel bijzonder verhaal. Waarom vallen er hier dan geen dode vogels uit de lucht met oud en nieuw? Volgens mij slaat die verklaring nergens op aangezien er op meerdere plekken in de wereld oud en nieuw wordt gevierd elk jaar mét vuurwerk en je hoort nooit, of zelden, dat dat dan daardoor komt! Lijkt mij een "ze willen een verklaring hebben, dus dit leek mij het meest logische en dus zeg ik dat, en er zijn vast genoeg gekken die het geloven."-verklaring, maar goed, dat is dan mijn eigen mening....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen berichten toen gelezen, of verklaringen daarna gehoord, dus probeer ik te reageren op jullie commentaar (daarom ook geen volwaardig antwoord) Vuurwerk KAN een verklaring zijn. In vele delen van de wereld, met name in grote steden of om gewassen te beschermen, worden vogels bestreden door deze een paar uur lang te 'bestoken' met vuurwerk. Als je dat lang genoeg doet, dan vallen ze letterlijk uit de lucht door uitputting. Als je dat combineert met een hele koude nacht (in kan me voorstellen dat op 1 januari in Arkansas behoorlijk koud kan zijn), dan is dat funest voor de vogels. 's nacht blijven ze aan de grond op een warme plek, en als ze ineens moeten gaan vliegen, en dan ook nog uren lang, dan kunnen ze heel makkelijk onderkoeld raken. Ik ben niet zo zeer van de conspiratie theorieën, maar als een straaljager die laag vliegt ineens door de geluidsbarrière gaat en er vliegen veel vogels in de buurt, reken maar dat veel van die vogels zullen het niet navertellen. Duizenden in één klap vind ik zelf te veel voor zo'n verklaring, overigens, maar dat het gebeurt is zeker (weet ik van mijn militaire dienst jáááren geleden in een luchtmachtbasis) Een goede, ouderwetse, luchtvervuiling kan dat ook prima veroorzaakt hebben. Juist tijdens feestdagen gebeuren vaker zulke 'rampen' bij fabrieken, omdat ze dan vaak onderbezet zijn, met een wachtdienst bestaande uit de nieuwelingen die het maar moeten slikken om tijdens de vakantie aan het werk te blijven.
Dan is het zeer aanlokkelijk om een verklaring te verzinnen. ... enfin, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het nu zal komen door kruitdampen van het vuurwerk en dan zonder wind erbij, kan ik me er nog iets bij voorstellen, Maar er zijn snachts al heel weinig vogels in de lucht en die er zijn vluchten weg door het vuurwerk.
En om dan met honderden tegelijk uit de lucht te vallen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha Ed!
Zeer scherp, zoals gebruikelijk, en ik ben het met je eens, hoor! Ik was een beetje aan het theoretiseren.
Stel: er hangen vieze dampen in de lucht van een fabriek, met weinig wind, wat vaak gepaard gat met een zeer lage temperatuur. Door het vuurwerk worden de vogels de lucht ingejaagd, en dan komen ze in een toxische wolk terecht, met een buitengewoon lage temperatuur.
Volgens mij gaat het dan héél snel!
... maar nogmaals, al is dit heel goed mogelijk, blijft het puur theorie van mijn kant... ik weet het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens Ed. Het blijft vreemd..
Als veel vogels tegelijkertijd dood uit de lucht vallen, dan heeft dat bijna altijd te maken met het weer: een stevige onweer- of hagelbui kan voor heel wat dode vogels zorgen. Een dag voordat de vogels in Arkansas neerstortten teisterden tornado’s die staat.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dag ervoor? Verder voelen vogels onweer prima aankomen en ze zullen dus altijd een schuilplaats zoeken, ook als ze laat zijn vliegen ze niet vrolijk door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met je eens Pelle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zijn na te sterven dan toch nog een dag in de lucht gebleven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent scherp,,Moolkeesje.
Je kunt zo bij de politie.
Haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kom ik bij mijn schoonzoon in de klas. Het is een goede knul, daar niet van, maar om hem als docent te hebben? Nee, liever toch maar niet en met mijn leeftijd val ik wel uit de toon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eef, dat bedoelde ik dus ook met mijn; 'een dag ervoor?'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wist in niet van de tornados, maar dat zou mijn theorie over de kou (zie mijn reactie op fremar) kunnen versterken. Als de vogels nogal uitgeput waren door de tornados de dag ervoor, en dan worden ze weer de lucht ingejaagd midden in de nacht, met een extreem lage temperatuur, dan is het zó gebeurt. Overigens, de tornadoseizoen in USA valt bepaald niet samen met de Kerst, maar enfin...