Waarom doen eenden aan groepsverkrachtingen?

Ik zag vandaag hoe een eend werd belaagd door 4 mannetjes. Ze is verdronken. Verschrikkelijk om te zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
6K

Antwoorden (4)

Hoe zielig het er ook uit ziet, het is gewoon de natuur.
De mannetjeseend (woerd) wil nageslacht en deze verkrachtingen zijn dan ook niet voor de lol.
Via onderstaande link kan je er meer over lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat eenden (alle dieren eigenlijk) een instinct hebben. Dat instinct vertelt hen dat ze nakomelingen moeten maken. Dat is het doel van het leven volgens hun instinct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het probleem is dat eenden in de stad intensief gevoerd worden, en zich concentreren rond de voerplaatsen in parken en dergelijke.
doordat de concentratie eenden veel te hoog is in dit soort situaties, zie je dit soort excessen in de paartijd.
voer de eendjes liever alleen in zeer barre tijden!

Toegevoegd na 12 uur:
http://www.vogelbescherming.nl/service__vragen/vragen__antwoorden/q/fq_id/2
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou kunnen. jammer dat je het niet bewijst in je antwoord, maar dat is ook erg lastig
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb er voor jou even een linkje bijgezocht jef666.
Omdat wij ze brood voeren en ze dus te veel tijd omhanden hebben! Stoppen dus met eendjes voeren, tenzij het vriest dat het kraakt.
Brood zit bomvol koolhydraten en daar zijn eenden helemaal niet aan gewend. "Door het voeren van brood krijgen de eenden te veel en te eenzijdig voedsel. De mannetjes krijgen er ook nog eens een enorme seksdrive van. Door het voeren stimuleer je dus eendenverkrachtingen", waarschuwde het Utrechtse gemeenteraadslid Eva van Es in 2016 tegen Editie NL. https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/artikel/3847381/meldpunt-eendjes-voeren-geopend
Toegevoegd op 11 december 2018 13:51: tekst