wat is de snelste, en de sloomste vogel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De snip staat bekend als een zeer trage vlieger, maar of ie ook de langzaamste is, daar ben ik niet zeker van.
De aller snelste is zonder enige twijfel de ooievaar en dan speciaal de sub soort, die de baby's bezorgt. Die vliegt zo ontzettend snel, dat geen mens hem nog heeft zien vliegen.

Het beste antwoord

snelste vogel: Peregrine Valk, 269 km h

sloomste vogel: Amerikaanse Houthaan, 8 km h
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houthaan ??
http://www.figuurzaagfiguurzagen.be/bouwpakket_hout/haan_gr.jpg Ja, die is wel retetraag natuurlijk :lol:
gvrox
11 jaar geleden
(Amerikaanse) Houtsnip is de juiste vertaling. Toch een +

Andere antwoorden (4)

De slechtvalk (Falco peregrinus) behoort tot de grootste valken. Deze roofvogel staat bekend als de snelst duikende vogel ter wereld. Het dier maakt vanaf grote hoogte steile duikvluchten en bereikt daarbij snelheden tot over de 300 km/h.
fremar
11 jaar geleden
De snelste is de struisvogel met 72 km/h, althans, op de beentjes. Op vleugeltjes- voor vogels een meer voor de hand liggende manier van voortbewegen - moet dat de slechtvalk zijn (tot 280 km/h in duikvlucht).
De sloomste is wat lastiger terug te zoeken. Mijn eerste ingeving is 'de kip', maar het is de Amerikaanse houtsnip, met 8 km/h.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tikfout ; de slechtvalk moet zijn tot wel DRIEhonderdtachtig kilometer per uur in duikvlucht.
Ongelofelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de sloomste vogel is de pinguin. De pinguin kan niet vliegen en is op het land ook uiterst onhandig. Hij is echter wel de snelste vogel in het water.
11 jaar geleden
Naar mijn weten is de slechtvalk de snelst vliegende vogel (280 km/h).
De langzaamst vliegen de vogel zou ik zo niet weten, maar ik zit zelf te denken aan een hoenderachtige.

De minst snelle vogel lijkt mij de kakapo, deze dikke papegaai, ik te dik om te vliegen en loopt daarom door het oerwoud van Nieuw-Zeeland.

De koningspinguin is de snelste vogel in het water (60 km/h)
De snelste lopende vogel is de struisvogel met 72 km/uh