Wat is de meest verschikkelijke stank die er bestaat?

Natuurlijk vind iedereen dat verschillend, maar misschien is er een geur bekent van een bepaald dier of rottingsproces,
wat echt door iedereen wordt beschreven als werkelijk ondragelijk..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.7K

Het beste antwoord

De stank van een lijk.
Dat is echt verschrikkelijk en kan me niet voorstellen dat er iets erger zou stinken.

Toegevoegd na 29 seconden:
Dan moet het natuurlijk wel in staat van ontbinding zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat is de geur van H2S, waterstofsulfide. Een geur die bekend staat als de rotte eieren geur, en die wordt in de technische omschrijving ook aangeduid als 'walgingwekkend'.

Maar misschien zijn er wel andere geuren (van stinkdier?) die erger zijn in onze beleving.

Toegevoegd na 1 uur:
dit H2S is ook de geur van de durian... zie een aantal posts hieronder.
14 jaar geleden
ik vind kadavergeur het meest misselijkmakend.
door m'n werk bij de ambu kom ik regelmatig in contact met rottende dieren, maar ik zal er nooit aan wennen.
Rieneke1
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die heb ik ooit eens gegeten getver, nooit meer :(
De geur van durian is niet te harden.
Kijk maar eens op deze link:

http://www.youtube.com/watch?v=oQj-hFfmYkQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kadaver op een, maar ammoniak is een goede tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb nog nooit een kadavar geroken, maar het schijnt wel behoorlijk smerig te zijn.

Braak staand bedorven water staat bij mij ook hoog in het lijstje, misselijkmakende penetrante geur, bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ergst vind ik de stank van braaksel. Ik krijg er zelf braakneigingen bij en moet echt mijn adem inhouden bij het opruimen ervan als iemand ziek is.
Ook kan een toilet dat nooit schoongemaakt wordt of niet goed op het riool aansluit verschrikkelijk stinken.
amc
14 jaar geleden
Oud bloed bij ontlasting. Oftewel Melena.De ontlasting is dan teer-achtig en als je dat eenmaal hebt geroken vergeet je dat je hele leven niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stank van mijn scheten als ik de dag ervoor in de kroeg ben geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef ook kadavers als antwoord-jaren geleden met een paar dagen hittegolf in nederland lag er hier in het dorp een dood schaap langs de weg om opgehaald te worden door zo'n bedrijf dat kadavers bij boeren ophaald-door de warmte rook je het meters verderop nog-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is de stank van een lijk heel vies , ik ben autospuiter van beroep, en ja ook begrafenisauto's /lijkenwagen rijden wel eens schade :(

Ik heb al een paar keer een lijkenwagen gespoten, en als hij dan gedroogd is op 60 graden ...... ik stap er niet meer in ieder geval bah

Dit is voor mij de meest vieze lucht die er bestaat!