Wat is de exacte tijd van het dromen tijdens de slaap?

Hoeveel tijd dromen we? Het voelt als uren maar het is veel minder heb ik begrepen...

Hoeveel ongeveer.. En hoe heet dat deel van het slaap proces, waarin je droomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Je droomt vaak de laatste paar uren van je slaap. Dit kan variëren van 5 tot 2 uur. We dromen op dat moment omdat onze hersens dan weer gaan activeren, in de zin van dat ze weer allert gaan worden. Het is zeg maar als je rustig op de bank zit en niets doet. In deze toestand slaap je als het ware.

Maar nu kan je natuurlijk vragen , waarom droom je dan soms ook in het begin van je slaap, want dat komt ook voor.
Dat klopt en dat komt weer omdat op een één of andere manier, je hebt honger, of dorst of je moet naar de wc je hersens weer op acties worden gesteld.. en dus weer dat hele traject optreedt :-) .

Ik hoop dat ik het goed voor je heb uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer tussen de 5 en 7 dromen per nacht die doorgaans tussen de 5 en 45 minuten duren.