Wat heeft de Oosterschelde wat andere zoutwatergebieden niet hebben in verband met rijpen van mosselen en kweken van kreeften?

Toegevoegd na 4 minuten:
De Oosterschel
de levert de beste eindprodukten ( niet voor oesters) , mmar wel voor bijv. jonge oorspronkelijke Ierse mosselen en kreeften.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Door de dam is er minder toevoer van vers zeewater. Het lagere zoutgehalte van het water in de Oosterschelde wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de optimale omstandigheden voor bepaalde fauna en flore.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allebei een plus

Andere antwoorden (1)

Door het betrekkelijk kleine oppervlakte is de Oosterschelde relatief warm ten opzichte van de Noordzee waardoor er meer voedsel groeit in de vorm van micro organismen.
Hierdoor groeien mosselen, oesters en kreeften maar ook vissen zoals zeebaars een stuk sneller dan elders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allebei een plus