wat betekent het als je ringvinger langer is dan je wijsvinger, of andersom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3K

Het beste antwoord

Niets, dat is genetisch vastgelegd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er is veel onzin over verteld, meestal dat hele lange ringvingers komen door een verhoogd testosterongehalte. Korte ringvingers zouden dan te maken hebben met een laag testosterongehalte.

Bij vrouwen zou de wijsvinger daarom vaker langer zijn dan de ringvinger dan bij mannen het geval is. Dit idee komt uit de koker van Manning en het is de vraag hoe betrouwbaar zijn eigen onderzoekjes zijn. Maar het levert wel leuke verjaardagen op door dit ter sprake te brengen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Afgelopen zondag is dit ook aan de orde geweest in de serie Beagle n.a.v. onderzoeken door Buunk. Op uitzending gemist vast nog wel terug te zien.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb hieronder wat leuke artikelen voor je opgezocht. Het zijn allemaal semi- wetenschappelijke experimenten vanuit de psychologie en volgens mij allemaal gebasseerd op Manning's uitspraken.

De volgende studies tonen aan dat de lengte overerfbaar is:

Paul SN, Kato BS, Hunkin JL, Vivekanandan S, Spector TD (December 2006). "The big finger: the second to fourth digit ratio is a predictor of sporting ability in women". British Journal of Sports Medicine 40 (12): 981–3. doi:10.1136/bjsm.2006.027193. PMID 17008344.

Gobrogge, K.L., S.M.Breedlove & K.L.Klump (2008). "Genetic and environmental influences on 2d:4d finger length ratios: a study of monozygotic and dizygotic male and female twins.". Archives Sexual Behavior 37: 112-118. PMID 18074216.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk iets met de hoeveelheid testosteron in je lichaam te maken. Hoe hoog je mannelijke hormoonhuishouding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid... ik heb je geen min gegeven was nieuwsgierig naar je reactie. Heb alleen nu ff geen tijd om je bronnen door te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik was nog vol bezig met mijn antwoord. Testtosteron en Oestrogeen hebben mogelijk effect, en er zijn waarschijnlijk erfelijke factoren. Wat betreft het eerste antwoord: Dat was een primaire reactie. Op zich betekent het niets, tenzij je de verhalen wilt geloven dat je dan minder goed bent in bed, sport, homosexueel bent etc. Natuurlijk heeft de hormoonhuishouding alles te maken met de groei van botten en ook met je seksualiteit. Maar ik ben van mening dat je niet zomaar alles kunt ophangen aan één uiterlijk kenmerk.

Andere antwoorden (7)

Lees onderstaande en bepaal voor jezelf welke waarde je eraan hecht: http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-1111476.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je ringvinger langer dan je wijsvinger? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk een man. Hoe hoger de
ringvinger uitsteekt boven de wijsvinger, des te hoger het niveau van het mannelijk hormoon
testosteron, zo lijkt het. Wetenschappers geven als mogelijke verklaring dat de verhouding wordt
bepaald door blootstelling aan testosteron in de baarmoeder. Dat zou best kunnen kloppen, maar
daarmee is het laatste woord over testosteron nog niet gesproken. Over je huidige hormoonhuis-
houding zegt het namelijk weinig. Want dat is constant aan schommelingen onderhevig, de
waarden kunnen zelfs binnen één dag behoorlijk variëren. Een blik op een mooie vrouw is
bijvoorbeeld al genoeg om de testosteronspiegel te laten stijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe zit het dan bij vrouwen ? Mijn ringvinger is ook langer dan mijn wijsvinger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je meer mannelijke hersenen... Las ik gisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je dat uitleggen ? Ik ben nu toch nieuwschierig.
Men stelt dat een man met een langere ringvinger dan zijn middelvinger vruchtbaarder is dan gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het weer eens van een andere kant te bekijken:

Duim=de mate van wil en energie om het "bevel" te laten opvolgen
Wijsvinger= ik gevoelens en de wijze van uitdragen ervan
Middelvinger=realiteitszin en rechtschapenheid
Ringvinger=ongebondenheid, van het leven kunnen genieten, artisticiteit
Pink=sociaal gevoel, behoefte communicatie en zakelijke handigheid

Hoe langer de vinger des te sterker de eigenschap van de vinger tot uitdrukking komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is tenminste geen antwoord wat over alleen mannen gaat.
Dat je middelvinger te kort is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat beteken eigenlijk niets speciaals.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent dat je ringvinger langer is dan je wijsvinger, of andersom. Het betekent net zoveel als dat het de ene dag mooier weer is als de andere: het betekent niks en je kunt er ook niks aan veranderen. Niets om je zorgen over te maken!