Hoe komt het dat optrekken met een arm makkerlijker is als je in je onderarm knijpt met je andere hand?

ik kan me bij het trainen wel optrekken met 1 hand als ik in mijn onderarm knijp maar zonder kan ik het niet en ik heb gemerkt dat andere het zo ook makkelijker vinden maar hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (1)

Doordat je dan eigenlijk met 2 handen optrekt. Alleen trek je je met de andere hand niet op aan de stang (of waar je dan ook aan hangt) maar aan je andere onderarm.
Let maar op de biceps van je andere arm, die spannen zich ook aan als je je onderarm vast grijpt en je dan op trekt.