hoeveel kippen leven er in biologische veehouderijen in nederland?

dit heb ik nodig voor school

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, zijn we nu echt iemands huiswerk aan het doen? Kinderen moeten op school o.a. leren om zelf research te doen. En dat is wat anders dan de vraag stellen aan anonieme mensen op internet die dan je research voor je gaan doen omdat ze zo aardig zijn.

Het beste antwoord

Er zijn op dit moment ongeveer 100 biologische pluimveebedrijven. Ruim 70 hiervan hebben legkippen, ongeveer 20 bedrijven hebben vleeskippen en een vijftal bedrijven heeft jonge opfokkippen. De biologische pluimveebedrijven hebben gemiddeld veel minder kippen dan reguliere bedrijven. In Nederland zijn er in totaal 2.000 leghenbedrijven met 30 miljoen kippen. Circa 3% daarvan is biologisch: ongeveer 1 miljoen kippen.

Dit had je zelf ook kunnen googlen net zo snel als hier je vraag stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Biologische kippen: Een biologische kip (500.000 in Nederland, cijfer van 2005)heeft 4 m2 weiland ter beschikking. Daarnaast is er stalruimte, waar de kip 's nachts slaapt en 's ochtends z'n eitje legt (ze worden dan even opgehokt), hier delen zes kippen samen 1 m2. De snavels worden niet geknipt of gebrand. Het mengvoer van deze kippen is voor 80 procent biologisch. Er wordt in de landen van de Europese Unie geen genetisch gemanipuleerd voedsel gegeven. De kippen hebben legnesten, zitstokken en een stofbad, evenals gewone scharrelkippen.
14 jaar geleden
Zo'n 680.000 schat ik nu ('t getal van 500.000 in 2005 is ongetwijfeld achterhaald).

Toegevoegd na 2 minuten:
Wiki: "Vleeskippen zijn kuikens van ongeveer 6 weken oud. In deze 6 weken groeien ze tot een gewicht van zo'n 2,5 kilo. De kuikens worden gehouden in grote schuren waar 16 tot 24 dieren per m2 zitten. De kuikens kunnen niet naar buiten en de schuren hebben geen ramen. Omdat slapende dieren niet groeien, worden de kuikens 23 uur per dag wakker gehouden."

Koop dus alleen eieren met stempel nul! En stem links, om van deze afkeurenswaardige methoden af te komen.