Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je longen trainen om langer onder water te overleven? Zo ja, hoe is dit mogelijk en is dit schadelijk voor de gezondheid?

Ik heb weleens gehoord over David Blaine, de man die ruim 17 minuten zijn adem kon inhouden onder water. Ik vroeg me af of dit echt mogelijk was of dat het slechts een truc was, omdat hij een illusionist/magiër is. Ik kon hier niks over vinden, dus het lijkt me dat het echt waar is.

Is dit echt mogelijk? Heeft dit nadelige gevolgen voor je gezondheid/longen? En hoe kun je dit voor elkaar krijgen?


P.S. Ik weet niet bij welke categorie deze vraag past..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
623

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je kan trainen en nee dat is normaal niet schadelijk. Al toen ik klein was en veel snorkelen deed in Zuid Frankrijk merkte ik dat ik eind van de vakantie veel langer naar beneden kon duiken. Oesterduikers kunnen dat heel goed. Wat gebeurd is dat je je longinhoudt door gewoon te doen vergroot, maar ook dat je door oefenen beter je ademhaling etc. gaat beheersen en minder energie/zuurstof verbruikt. Of illusionisten dit gebruiken weet ik niet, ze zijn tenslotte niet voor niks illusionisten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ehh 17 minuten lijkt mij een illusie trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Golfsurfers wereldwijd trainen hun longinhoud door met een steen te lopen/ rennen over de zeebodem. Echte "pro's" houden dit met gemak 5 minuten vol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding