Wat is een Metalloprotease?

Kan iemand mij in ''normaal'' Nederlands uitleggen wat een Metalloprotease ongeveer inhoud?
De uitleg op wikipedia is echt veel te ingewikkeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metalloprotease

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Metalloprotease is een enzym dat proteïnen (eiwitten) afbreekt tot peptiden en aminozuren, die daarna gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld de eiwitsynthese of het vrijmaken van energie.

Simpeler kan ik het niet maken. ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik hierboven uitlegde geldt overigens voor alle soorten proteasen. Metalloproteasen onderscheiden zich omdat zij een metaal (zink of kobalt) nodig hebben om te kunnen functioneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wauw, studeer je biologie ofzo;p?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik studeer gelukkig geen biologie. Mijn kennis van de Nederlandse taal is redelijk goed, dus ik heb niet zoveel moeite met het lezen van ingewikkelde stukken tekst. Een vertaling naar relatief simpel Nederlands is dus zo gepiept.