welk dier in Nederland is eigenlijk het meest giftig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu wachten tot iemand "de mens" zegt.... :P
itsme
13 jaar geleden
reeds gedaan... :-)
goede keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het expres niet als antwoord gezet... :P
itsme
13 jaar geleden
al drie minuten en het staat er nog steeds...

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brrr wat een griezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welgeteld 3 dodelijke slachtoffer in nederland in de afgelopen eeuw.. ik ben vreselijk bang :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige eeuw dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal, in Frankrijk een gevreesd beest

Andere antwoorden (4)

Nederland is gezegend met een minimaal aantal giftige dieren. Van de drie slangen die binnen onze landsgrenzen rondkruipen, is er slechts één wiens beet echt kwaad kan. Dat is de adder. De gladde slang en de ringslang zijn ongevaarlijk. Voor wie nog nooit een adder heeft gezien: het is een betrekkelijk kleine slang, zestig tot tachtig centimeter lang, met een gedrongen lichaam en een korte, stompe staart. De kop is duidelijk van de hals te onderscheiden. Mannetjes zijn grijs tot beige en vrouwtjes beige tot (rood-)bruin. Op de rug is een donkere zigzagstreep aanwezig. De ogen hebben een verticale spleetpupil.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da adder : Maar niet bang zijn. De laatste vijf jaar werd geen enkele dodelijke beet geregistreerd (in België)

De Zwarte Weduwe is niet inheems ,maar wordt vaak aangetroffen in het havengebied van Antwerpen en blijkt daar nog te overleven ook .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De langpootspin. Klinkt overdreven maar deze zijn extreem giftig. Alleen ze hebben niet de kracht om je te bijten of om de gif in je lichaam te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm.. Langpootspin? Als je de hooiwagen bedoelt: dat is geen echte spin en hij is niet giftig.
Ook niet onderschatten: de pieterman (vis) en het Portugees oorlogsschip (kolonie poliepen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
telt niet echt mee vind ik.. ik bedoel.. van oorsprong in warme gebieden.. en sporadisch in de noordzee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je slecht geïnformeerd.