Het kraakbeen zit in zijn lijf als je de kop met de tentakels er aftrek komt het kraakbeen normaal gesproken er gelijk mee uit ,het lijkt op plastic
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle inktvissen hebben een rugschild (inwendig) van kraakbeen. Hun bek bestaat uit een soort snavel, die waarschijnlijk (weet ik niet zeker) ook van kraakbeen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik meen nergens, de pijlinktvis heeft een skelet van chitine, dat is feitelijk alleen maar een pen, waar je bij gewervelden de ruggengraat/chorda hebt en bij de sepia de inwendige schelp.