Afwijkingen aan het gezicht ontwikkelen zich tijdens de eerste vier maanden van de zwangerschap, uit hetzelfde weefsel waaruit het zenuwstelsel ontstaat. De afwijkingen kunnen ook ontstaan door blootstelling aan virussen, complicaties tijdens de zwangerschap, alcohol, drugs of ondervoeding. Ze komen vooral bij mannen voor, wat er op kan wijzen dat het mannelijke brein gevoeliger is voor verstoringen tijdens de prenatale ontwikkeling.

De onderzoekers constateerden dat pedofielen vaak ook lichamelijke afwijkingen hebben als een open gehemelte, een kromme pink, een derde teen die langer dan de tweede is of een grote afstand tussen de grote en de tweede teen.

"Jarenlang werd gedacht dat kindermisbruik aangeleerd gedrag was, door daders die zelf als kind misbruik zijn", zegt klinisch neuropsycholoog en medeonderzoeker Rachel Fazio. "Dat speelt in sommige gevallen mee, maar dat is niet het geval met werkelijke pedofilie."
Pedofielen hebben een grote kans linkshandig te zijn, vaste oorlellen te hebben en een open gehemelte. Deze kleine lichamelijke afwijkingen ontwikkelen zich gelijktijdig tijdens de zwangerschap. Dat bewijst volgens wetenschappers dat pedofilie zich al in de baarmoeder ontwikkelt.
Toegevoegd op 14 juli 2020 16:20: tekst
fremar
3 jaar geleden
In principe kun je pedofilie onder het rijtje seksuele voorkeur plaatsen.
Je seksuele voorkeur kan niet biologisch bewezen worden. Maar er zijn wel vele vormen en uitingen van seksualiteit.
Pedofilie is strafbaar omdat het kinderen beschadigd. Maar het is geen keuze om wel of niet gevoelens te hebben voor kinderen. Net zo min als het voor homo's niet mogelijk is om geen homo te zijn. Homoseksualiteit is in veel landen niet strafbaar, maar helaas is veel landen nog wel.
Seksuele voorkeuren worden ook vaak gezien als geestesziekten. Alle voorkeuren, behalve de norm man-vrouw zijn dan afwijkend en de personen met deze voorkeuren zouden dus ziek zijn.
Zo zijn er ook mensen die graag meer dan 1 partner seks hebben tegelijk. Of mensen die graag seks hebben terwijl ze geslagen worden. En nog veel meer varianten op gebied van seksuele voorkeur.
De wetenschap denkt dat de seksuele voorkeur in het dna is terug te vinden. Maar dat is nog niet bewezen.
Ook in het dierenrijk zie je vele vormen van seksualiteit en voorkeuren. Op basis hiervan kunnen je concluderen dat een seksuele voorkeur niet iets typisch menselijks is.

Tot slot ben ik het ermee eens dat bepaalde uitingen van seksualiteit bij wet verboden zijn. Mar dan moet het wel met rede zijn om de bedpartner re beschermen. Zo is het goed dat seks met kinderen en dieren verboden is.
Seks met een partner van hetzelfde geslacht mag niet verboden zijn, omdat beide partners wilsbekwaam zijn en zelf kunnen besluiten wat ze willen. Oftewel ze doen elkaar geen schade toe.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+Vics, een dikke plus voor je antwoord. Maar wel een kleine, niet onbelangrijke, kanttekening.
Pedofilie is niet strafbaar. Het is een geaardheid en geen ziekte of misdaad.
Het plegen van seksuele handelingen met minderjarigen (een pedoseksuele daad) is strafbaar. Het strafrecht verbiedt de pedoseksuele daad.