Kan je dieren ook reanimeren

Kan je dieren reanimeren. Zoja? Welke allemaal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Je kunt dieren ook reanimeren. Met een vis of spin gaat dat wat lastiger dan met een Golden Retriever.

Toegevoegd na 12 minuten:
Over het algemeen wordt met reanimeren bedoeld dat je hartmassage toepast. Door op de borstkas te drukken zorg je hiervoor en soms gaat het hart weer kloppen.

Dieren met net zo'n borstkas, hart en longen als wij zouden dus in theorie te reanimeren zijn. Maar in feite zouden wij dat alleen kunnen bij bijvoorbeeld apen of honden. Bij dieren als een Giraffe of Olifant wordt het er onpraktisch.

Er zijn ook GV-ers die dierenarts of assistent zijn, of op de dierenambulance werken. Misschien hebben zij nog wel praktijkvoorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker te weten een kat. Reanimeren en blazen op neus voor lucht.
Kan helaas niet mijn kattenboek hierop zetten, daar staat het heel mooi omschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, bij katten gaat het natuurlijk ook.
ik ben gediplomeerd dierenabulance-rijdster, en ik heb mijn diploma dieren ehbo.
jazeker kan je honden en katten reanimeren, via hartmassage en mond op neus beademing.
probleem is dat dit direct moet gebeuren, en dat je meestal te laat ter plaatse bent.
het hangt ook af van de oorzaak waarom het dier reanimatie nodig heeft.
ik heb ooit succes gehad bij een hond waarbij een stuk kaas verkeerd geschoten was.
geen onderliggende medische oorzaak dus.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik al Rieneke. Je zult meestal wel te laat zijn.
Ja, dat kan. De hond van onze buren is gereanimeerd na een brand waarbij de hond uit t huis gered is. Hij is toen door een brandweerman gereanimeerd.