Groeit baardhaar sneller als het koud is?

het is nu al dagenlang echt koud, en ik denk te merken dat mijn baardharen die ik iedere ochtend scheer langer zijn dan normaal. Groeien baardharen inderdaad sneller bij extreme kou? Zou wel de Russuische baarden een stukje verklaren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3K
Reddie
12 jaar geleden
Als je zoiets wilt aantonen, dvrens, moet je je een jaar lang scheren en bijvoorbeeld elke maand de oogst wegen.
Iets denken te merken helpt alleen nieuwe sprookjes de wereld in.

Antwoorden (4)

Nee,juist niet. Haren en dus ook baardharen groeien sneller bij warm weer, evenals nagels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid is droger en "trekt zich daardoor wat terug"daardoor lijken je baardharen langer
12 jaar geleden
haren groeien harder als de zon schijnt (met alle vitaminen en e.d.)

de russen hebben vaak een baard om hun gezicht te beschermen tegen de kouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De praktijk bij mijzelf leert mij dat baardgroei niet sneller groeit als het koud is. Ik had jarenlang buitenwerk maar kon altijd af met één keer scheren om tot en met de avond netjes te zijn. Dus ik geloof niet in een snellere groei.