Hoeveel sperma kan er maximaal in het 'reservoir'?

En kan deze hele lading in één ejaculatie weg?Gekke nieuwsgierige vrrag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het "reservoir" zitten streepjes...
min..en max..
als je max niet meer ziet loopt het "reservoir" over... lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het stom om te vragen, maar kan je deze misschien uitleggen, Marion?
Ritsuka
12 jaar geleden
haha XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk...yorick97...denk... @Ritsuka..snap jij mij uitleg wel?? lol
Ritsuka
12 jaar geleden
ik snap het wel hoor, daarom moest ik lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn uitleg is dus wel duidelijk... nou jij nog yorick97!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moest even tot me door dringen (stiekem even mijn vader om een tip gevraagd) en snap 'm nu wel. Vraag me nu wel af of er wel echt een duidelijk antwoord op de hoofdvraag is, de secondaire vraag zal vast wél te beantwoorden zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er geen antwoord op...maar had wel een reactie... slimme vader heb je...fijn he met zo'n hulplijn...

Antwoorden (2)

Condooms zijn rekbaar en dus is hun inhoud variabel.
Het volume van een ejaculatie, van 1-5 ml wordt dus keurig in het reservoir opgevangen, bij mijn weten heeft nog niemand met alleen zijn zaad het reservoir opgeblazen.
Overigen is het condoom is staat ongeveer alle zaad die een man zijn leven lang produceert, met gemak op te vangen.
(dit zal in de buurt van 10 liter zijn en voldoende zaadcellen bevatten om alle vrouwen op de wereld te bevruchten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zaad wordt niet in de balzak opgeslagen maar in de zaadblaasjes en vermengd met vloeistof uit de prostaat.
Voorts is de grootte van de voorraad van persoonlijke omstandigheden afhankelijk.
De hoeveelheid van de lozing hangt ook af van de hevigheid van de ejaculatie.

Toegevoegd na 16 uur:
De opslag geschiedt elders. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zaad word niet opgeslagen in de zaadblaasjes, maar in de bijbal.
Vervolgens word het allemaal vers gemixt met het spermavocht uit de zaadblaasjes en de hulpstoffen uit de prostaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor deze correctie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is ht lichaam toch lastig. + en bedankt voor antwoord