Hoe heet dit insect op de afbeelding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt op een meikever?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een duizendpoot....maar dan minder valide??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij aan de voorkant een beetje lang neusje? Dus een puntig snuitje? Dan is het een snuitkever. (dit is geen grap)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi die zien er grappig uit he die snuitkevers? :))
Reddie
12 jaar geleden
Een schaap met zes poten, tocht?

Antwoorden (2)

het lijkt op een boktor (vele ondersoorten heb je hierin) dus hoop dat je geen onbehandeld hout in je huis hebt.

(soms kan je ze horen eten van het hout)

eventueel kan het ook nog een soort wants zijn (ook hierin weer veel 'versies en uitvoeringen')

de foto is wat te onduidelijk om hem echt goed te kunnen bekijken helaas.

Toegevoegd na 23 uur:
het wat de 2e optie 'wants' en heb een plaatje van zijn broer/zus gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook dat t een boktor is! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :) ben benieuwd of de motivatie van de min ook komt.
(of.... zal het gewoon 'de bokkenpruik' zijn geweest?)
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat er ooit een security leak op GV gevonden wordt (hetgeen helemaal niet onwaarschijnlijk is, want we hebben het hier over Sanoma :P), en dat alle anonieme minners exposed worden, Gerechtigheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#proest# strak plan, maar of het (om welke reden dan ook ;) uitvoerbaar is?
mhoah...ik vestig er persoonlijk maar geen hoop op
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reactie of een antwoord,daar staat altijd een naam bij,van mij mag dat voor een + of een - niet anders zijn.
Volgens mij is dit insect een soort stinkwants.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dat in 2009 al voorgesteld aan het beheer j0ve, het antwoord: Het heeft onze aandacht, maar ben bang,dat die ondertussen verslapt is.
Overigens een+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is de aandacht er nu weer helemaal bij? bedankt voor het +je :)
Het is zeker geen boktor, maar een wants.

Waarschijnlijk een bladpootwants (Leptoglossus occidentalis).
Een Amerikaanse exoot, die steeds meer voorkomt in Nederland.

Vergelijk ze eens en dan hoor ik het wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de groene stinkwants is meestal groen. er zijn ook bruine, maar deze hebben net als de bruine versie van de groene stinkwants een veel te breed schild om met de foto van de vraagsteller overeen te komen. daarbij hebben de soorten die hier voorkomen een aftekening onderaan het schild, wat ook niet overeen komt met de foto. de bladpootwants is het zeker niet, want deze heeft hele andere achterpoten (de naam zegt het ook al)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herstel, het is wel een bladpootwants (heb het plaatje uitvergroot)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef een plusje omdat het inderdaad een wants blijkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje, bedankt voor je kritische blik, zo komen je er beter uit! Iet minder bedankt voor je minnetje :P