We kunnen tegenwoordig veel beter Multitasken dan vroeger, is dit een voorbeeld van evolutie?

wat zijn nog meer recente voorbeelden van dat we nog steeds evolueren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je de stelling vandaan dat dat zo is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbewezen stelling. We zijn helemaal niet goed in multitasken, dat is een fabeltje.
- http://lifehacking.nl/persoonlijke-ontwikkeling/multitasking-bestaat-niet-doe-een-ding-tegelijk/
- http://www.nu.nl/werk-en-prive/2682578/werkende-moeders-ervaren-multitasken-negatiever.html
- http://www.lancelots.nl/ontwikkelen/ondernemerschap/zelfstandig-werken/timemanagement/multitasken
- http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Gezondheid-Gezin/Gezin/57411/Multitasken-Alles-tegelijk-doen-werkt-niet.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Las laatst in een artikel, ik zal kijken of ik hem terug kan vinden

Antwoorden (3)

Punt een:

Je stelling klopt niet.
Weliswaar kende men de term vroeger niet,
maar er werd wel degelijk flink gemultitasked.

Wat denk je van een huishouden met 12 kinderen en geen electrische apparaten?

Punt twee

Het lijkt mij dus geen voorbeeld van evolutie. Ik vraag mij juist af of wij niet slechter mulitasken dan vroeger.
En bovendien: het uitvoeren van meerdere taken tegelijkertijd is inefficiënt en kost het uiteindelijk meer tijd.

Dus niks geen vooruitgang.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja:
Recente voorbeelden dat we nog steeds evolueren is
het feit dat mensen steeds langer worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Niks geen vooruitgang, er is dus veel vooruitgang? (dubbele ontkenning)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, ookal is het eigenlijk niet echt een antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het misschien ook geen goede vraag,
want die gaat uit van een foute of onbewezen
veronderstelling.
En dat mag ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las laatst dat we tegenwoordig beter kunnen multitasken in een artikel. vele jongeren Computeren, luisteren muziek, maken huiswerk, smsen en facebooken, eten en drinken te gelijken tijd en De Volkskrant op zaterdag bevat evenveel leesvoer als een zeventiende-eeuwer in zijn gehele
leven voorgeschoteld kreeg. We moeten veel meer verwerken en dat kost veel energie. we kunnen tegenwoordig beter multitasken, ik weet niet zeker of deze stelling klopt, maar ik kan het ook fout hebben... ik zal even kijken of ik dat artikel kan terug vinden.
Pas geleden een programma op tv gezien dat het met dat multitasken allemaal wel meevalt (testen met autorijden, en tegelijk telefoneren enzo)Het viel de man, die tevoren dacht dat hij alles makkelijk tegelijkertijd kon, erg tegen. was een waardevolle les voor hem.
Het is wel zo dat we meer geprikkeld worden door de buitenwereld dan een paar generaties geleden. Maar of dat echt de evolutie bevordert is wat anders denk ik
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger, toen we nog in de kroeg, of in de huiskamer mensen ontmoetten volgde ik met gemak drie of vier gesprekken. Hetzelfde op de chat-avant-le-lettre - de 27Mc (daar kon je prima meerdere gesprekken voeren en volgen. Op een chatsite kom je ook niet veel verder dan genoemde vier gesprekken tegelijk. Op twitter en facebook en forums kun je wel meer discussies volgen, maar dat is net als krant lezen: niet real time, dus is het geen multitasken. Kortom: de middelen veranderen, het gedrag (de mens) niet of nauwelijks.
Ik denk dat er meer ervaring mee is en dat we het daardoor beter kunnen. Luchtverkeerleiders en beurshandelaren kunnen het ook niet zo goed van de ene op de andere dag. Ik denk niet dat een beurshandelaar in de 50'er jaren er veel slechter in was dan een moderne beurshandelaar.