Wat is 'grijs milieu'?

Bij de portefeuille van Henk Bleker kwam ik de term 'grijs milieu' tegen, maar wat houdt dit precies in? http://www.henkbleker.nl/henk-bleker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Antwoorden (2)

Volgens mij betekend dit dat de wet hier niet duidelijk is en dat hier uit volgt een vaag gebied rondom bepaalde (juridische) dossiers en veel controversie hierover, denk aan de coffeeshops en het achterdeur beleid nog zo'n term en 'grijs gebied'. Milieu betekend volgens mij de groep mensen die zich verhullen binnen dit grijze milieu of anders is het gewoon een bare herfstdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je op de site van Henk Bleker kunt zien, heeft hij zowel Natuur en Landschap (wat "groen milieu"wordt genoemd) als Grijs Milieu in zijn portefeuille.

Die termen komen uit het Nationaal Milieubeleidsplan (NMP) van het Ministerie van VROM. Het groene milieu gaat over de waarde van onze natuur en het landschap en de leefomstandigheden van planten en dieren. Dat is ook het belangrijkste thema in het NMP.

Bij het "grijze milieu" gaat het vooral om de leefomstandigheden van mensen, waarbij je kunt denken aan de luchtkwaliteit, bodemverontreiniging of geluidoverlast.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meer informatie over het "grijze milieu" vind je hier, onder de kop "Milieubescherming":
http://nl.wikipedia.org/wiki/Milieubeweging