heeft een olifant een stuitje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je "JE" in dit geval wel weg kunt laten........

Antwoorden (4)

Nee een olifant heeft een complete staart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stuitje zoals wij mensen het hebben is eigenlijk het restje van een staart. Vroeger hadden we een staart, maar die is 'eraf' geëvolutioneerd. Toen bleef er enkel het begin van het bot van de staart over: het stuitje.
Een olifant heeft een staart, dus geen stuitje. Het botje heeft hij wel, alleen is die dus langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Net iets eerder :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor je plus (en andere plussers!)
En het maakt toch niet zoveel uit wanneer je een antwoord geeft. Als er zoveel antwoorden zijn met dezelfde strekking, weet de vraagsteller tenminste dat hij wat aan de antwoorden heeft (meestal). ;-)
Zoals Roland al zegt heeft een olifant een staart.
Het stuitje bij de mens is een overblijfsel van de staart, die in de loop van de evolutie verdwenen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel een snuitje (slurf) en een staart.

het stuitje is dus zo lang dat het een staart heet, en er is geen sprake van een stuitje.

dus: nope, een olifant heeft geen stuitje