Waarom zie je in films altijd kraaien op een kerkhof?

Het valt me op, waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.3K

Het beste antwoord

Kraaien en raven zijn alleseters, en deinzen niet terug van aaseten. Vroeger, toen mensen nog veroordeeld werden tot de galg, pestslachtoffers buiten de muren werden gegooid en slachtoffers na een veldslag nog op het veld bleven liggen, werden die lijken wel aangevreten door kraaien en raven. Stel je voor, je komt thuis en ziet van verre de kraaien boven je huis rondvliegen, en weet dat je waarschijnlijk de resten van een bloedbad zult aantreffen.

Gekoppeld aan hun zwarte uiterlijk heeft dat ze een reputatie als vogels des doods opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, goed verwoord! +1

Andere antwoorden (5)

De kraai is voor veel mensen een archetype van het kwaad.
Volgens mij alleen omdat de kraai slim is en bovendien nog zwart.
Het eigenaardige is dat veel christelijke gelovigen zich als uiting van nederigheid zich kleden in zwart en tegelijk zwart verafschuwen als het een kraai betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de 'Kraai' "De Boodschapper" is van slecht nieuws. Aldus de mythologie...

De kraai vertoeft altijd op die plaatsen waar ze overzicht hebben. Maar om de mythologie in stand te houden. En omdat kraaien relatief goed te trainen zijn zie je ze in films altijd op een kerkhof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, dat verklaart een hoop, +1
Dat is afspraak en aangeleerd gedrag in films... Zo hoor je altijd banden piepen als een auto wegrijdt, zelfs op gras...
Kijk je door een verrekijker, dan zie je twee halve cirkels in elkaar... Enz enz... Het is gewoon protocol... Afspraak dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kraaien staan symbool voor de dood. Lees het gedicht 'The Raven" van E. A. Poe.
Doe het vandaag nog. Halloween!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik deze vraag lees herinner ik mij plots enkele regels uit een oud gedicht:"Er stonden drie galgen op't galgeveld.De kraaien hebben het voortverteld." Het zal dan wel zo zijn dat kraaien niet vies zijn van aas.
Maar je ziet kraaien eigenlijk overal, ook veel langs snelwegen, misschien ruimen ze daar de road kill op.