Hoe zullen de Noordpool en de Zuidpool eruitzien als alle sneeuw en ijs gesmolten zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
bamibal
6 jaar geleden
http://theweek.com/articles/463490/what-antarctica-looks-like-without-ice

Antwoorden (2)

Als je sneeuw smelt word het water en als je ijs smelt word het ook water. Dus dan is het gewoon water.

En als dat ooit gebeurd dan overstromen er heel veel landen dus het is niet echt heel erg gunstig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
De Zuidpool bestaat voor een gedeelte uit land. Dat wordt niet zo maar water, nee, het zal nooit water worden, dat gebeurt niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O, dat wist ik niet.
Nou ja, weer wat geleerd.
De noordpool bestaat volledig uit ijs. Als dat ijs smelt, blijft er dus alleen een watervlakte over. De Zuidpool is echter een continent, daar ligt gewoon land onder grote delen van de (dikke) ijslaag. Als daar al het ijs zou smelten, houd je dus een kale landmassa over.