Is dood en wedergeboorte een goed systeem?

Had het ook anders gekund?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijvoorbeeld een levensvorm die nooit dood gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er is geen dood en geen wedergeboorte...

Het is maar net hoe je het bekijkt... Als je een mens bent in je ervaring, dan is er geen dood... De dood overvalt altijd een ander en overkomt jou nooit... (kijk maar goed of dat klopt, ik zeg het niet zomaar)
En wedergeboorte al helemaal niet, als je je identificeert met het lichaam...

Maar als je ziet dat wat jij werkelijk bent geen lichaam en geen denken is, dan is het anders... Maar dan kan ik er geen zinnig woord over zeggen aan diegenen die dat ontkennen...

Dus of het een goed systeem is weet ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat wij niets aan dat systeem kunnen veranderen, dus het is zo het is...

En nee het had niet anders gekund, anders was het wel anders... Want het is zo het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...Zo is Het ! +1

Andere antwoorden (7)

Het is geen systeem, het is er gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit dood gaan...

Ééncelligen splitsen zich op. Beschouw je dat als twee nieuwe entiteiten, of het origineel plus de kopie? In dat laatste geval heb je namelijk een levensvorm die nooit dood gaat.

Voor grotere organismen: de dood is de prijs van vooruitgang. Zonder sterfte geen behoefte aan nieuwe ontwikkeling. Lijkt me niet voordelig, onsterfelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je sterft ben je dood en blijf je dood! Wedergeboorte bestaat niet.Alle mensen die beweren vroeger als hertogin huppeldepup of zoiets de Franse revolutie meegemaakt te hebben,zijn misschien wel te goeder trouw,maar m.i. is er toch een steekje aan los.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet dood gaat, dan blijf je dezelfde persoon. Je kan dan niet zoveel leren als dat je telkens opnieuw wordt geboren als iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit dood gaan is dood in de pot, want het betekent onvermogen om te veranderen.
Oud worden betekent je zelf pantseren tegen verandering, want een verandering kan ook een kwade zijn.
Sequoia's zijn het antwoord op de vraag.
Het zijn de langstlevende bomen die we kennen, maar waar er lang geleden heel veel van zijn geweest zijn er nu nog maar weinig over: ze zijn in staat lang te leven en daarmee slecht in staat zich aan te passen.
Als mensen onsterfelijk waren waren ze er waarschijnlijk niet meer (hoe onlogisch dit ook klinkt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een goed systeem, want het werkt al miljoenen jaren zo . Het is wel anders denkbaar, en zo had het ook anders gekund, als niet als. als niet als. als niet als...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel goed systeem, daardoor hebben soorten de gelegenheid zich aan te passen aan de (veranderende) omgeving en zich te ontwikkelen.