Dat heeft te maken met de bloedsomloop.
De aderen die warm bloed aanvoeren liggen vlak naast de aderen die koud bloed afvoeren.
Zo worden de poten niet te koud zodat ze vastvriezen, maar ook niet warm genoeg om het ijs te laten smelten. heel efficiënt dus.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar na lange tijd op koud ijs, raakt de eend dan niet onderkoeld op een gegeven moment?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg bedankt voor de duidelijke uitleg!