stel iemand legt een duivenei in een meerkoeten nest wat gebeurt er dan?

krijg je dan aparte meerkoeten of gewoon een duif? of hoe dit vroeg een kennis af en d8 wellicht is er een goeievraag lid die wat weet ervan?

11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het ei is van te voren al bevrucht, het erfelijk materiaal van het embryo is al bepaald, er komt dus een duif uit.

De duif zal uitkomen en de meerkoet niet volgen naar het water, aangezien duiven de ouders niet volgen in de jonge periode.
De oogjes zijn nog dicht en na een tijdje verwacht hij zijn eerste voedsel, dat maar niet zal komen, waarop hij op ten duur sterft.

Er worden regelmatig eieren bij andere dieren gelegd!
Fazanten eieren onder ganzen, kippen, kalkoenen, parelhoenders.....of andersom.
Oppassen is altijd met nestvlieders, ze zullen de moeder volgen waar ze ook naar toe gaat. Een fazantenei onder een gans is geen goed idee als er water in de buurt is.

Wat veel gebeurt is dat struisvogel kuikens bij kippen gezet worden, zo leren ze zich gedragen....(als een kip :P)

Antwoord; gewoon een duif.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een apenbaby aan een vrouw geeft wordt het toch ook niet een aparte aap of aparte mens?

Het ei is bevrucht, de ouders zijn duiven, dus als het uitgebroed wordt IS het een duif en zal het echt niet leren zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is en blijft een duif, en het kuiken zal zeker verdrinken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou hij verdrinken, hij volgt de moeder meerkoet niet eens?
Zo'n duif is blind en voor zijn ogen open zijn is hij gestorven van de honger.