wat eet een babygans? en wat moet je hem vooral niet geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees heel veel vragen over jou babygans!
Super dat je hem wilt opvangen. Toch zou ik als ik jou was even naar een dierenarts bellen en jou situatie uitleggen!
Die kan je dan alle antwoorden geven op je vragen, zodat het gansje gezond opgevoed kan worden.
Heel veel succes ermee.

Antwoorden (1)

dit heb ik even uit wikipedia geknipt: Ganzen zijn monogaam: paren blijven hun hele leven bij elkaar. Het nest bevindt zich op de grond. De vrouwtjes bekleden het met dons, dat ze uit hun eigen borst plukken. De jongen zijn nestvlieders en verlaten het nest dus al spoedig na het uitkomen. De ouders houden ze nog wel warm en bewaken ze. Voedsel zoeken doen ze echter zelf.
dus ze eten alles wat in hun omgeving te vinden.

hier een site waar je kunt vinden wat ze eten en hoe je het moet geven:
http://www.eznc.org/primosite/show.do?ctx=25145,78481

een geknipt stukje;
In duurdere producten zit vaak vis en garnalen verwerkt. Voor tamme ganzen is het niet nodig om dure korrels te kopen. Het goedkope voer is goed genoeg. Voor tamme ganzen is het niet erg om het dieet aan te vullen met brood.
Ganzen hebben dagelijks behoefte aan groenvoer. Het beste is een kort gemaaide grasmat, waar de ganzen kunnen grazen. Wanneer de vogels geen gras ter beschikking hebben, kan bijvoorbeeld kleingesneden andijvie of wortel worden gevoerd.

ik hoop dat je er wat aan hebt ! succes