hoe kun je bacterien zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag mezelf wel af of bacterien kunnen zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder ogen zouden ze het daar wel eens moeilijk mee kunnen hebben!

Antwoorden (3)

Een enkele bacterie kun je zien onder een microscoop. Een heleboel bacteriën bij elkaar (op kweek) kun je zien met het blote oog.
bamibal
11 jaar geleden
Met een microscoop !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lichtmicroscoop is voldoende om een bacterie te zien. Om de celorganellen goed te kunnen zien moet je volgens mij een elektronenmicroscoop hebben.