Als je uitgaat van alleen mensen.

Er zijn ongeveer 6,9miljard mensen die per dag 1 tot 1,5 ons aan uitwerpselen produceren. Rekenen we voor het gemak even met 125 gram dan hebben we een hoop van
862,5 miljoen kilo.

Dat is meer dan het gewicht van 5.000 vliegtuigen van het type boeing 747.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verschillen kunnen natuurlijk optreden door onder andere de slechtere voedingtoestand in sommige delen van de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft toch een hele nieuwe betekenis aan 'stront aan de knikker' :)
Neem je hier ook mee dat een Amerikaan iets meer 'produceert' dan een Ethiopiër? De vraag behoeft wel wat verduidelijking... Alleen mensen of ook andere dieren?

Andere antwoorden (1)

Door mensen bedoel je? Maak een som: aantal personen op de planeet aarde (bij benadering) x gemiddeld gewicht van een drol (bij benadering) en je hebt je antwoord. De aantallen en gewichten zijn vast wel op internet te vinden.

Als je er alle dierenpoep ook nog bij wilt hebben, wordt het moeilijker, want we weten niet hoe veel dieren er op de aarde zijn en wat het gewicht van hun poep is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Je vergeet de gemiddelde poepfrequentie! :-)