Welke paddestoel is dit?

Lopend over een modderig pad op de grens van veengrond (strandvlakte) naar zandgrond (strandwal), stuitten we op een groepje paddestoelen aan de voet van een beuk. De hoeden van de jonge exemplaren waren grofharig bedekt. Ik had verwacht dat ik thuis de naam van deze soort gemakkelijk kon achterhalen, maar hoe ik ook in diverse gidsen en op diverse sites zocht, ik kwam er niet achter...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Behoren deze wellicht tot de 'gegorgelde gordijnzwammen'?
http://www.biopix.nl/Family.asp?Family=Cortinariaceae&Category=Svampe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas,ik weet het ook niet,ik heb net op internet naar "herkennen van paddestoelen"gekeken maar ze staan er niet bij