nee. Volgens mij heeft een jonge struisvogel wel een ei-tand om zijn eierschaal mee open te breken, maar daarna volgens mij alleen een scherpe bekrand.

Toegevoegd na 15 minuten:
* Wat is een eitand?
Quote:

"Als een jonge vogel op het punt staat geboren te worden, wacht hem een moeilijke opgave: hoe komt hij uit de schaal?
Gelukkig biedt de natuur hier de helpende hand.
Het jong beschikt namelijk over uitbreekgereedschap in de vorm van een minuscuul beiteltje, een hoornachtig knobbeltje op de punt van de bovensnavel.
Dat is de ‘eitand’ waarmee een gaatje in de schaal wordt geboord, en nog een en nog een, tot er een ring ontstaat, die later een scheur wordt.
Zo vormt zich een los kapje.
Dan komt de laatste krachtinspanning: het jong duwt en duwt.
Tenslotte wijkt het kapje en is het jong vrij.
Na enige dagen valt de eitand af. "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Struisvogels hebben geen tanden in de kaak maar een snavel, die lichter is, en een gespierde maag om te kunnen "kauwen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ze hebben geen tanden.