zijn appelslakken dag of nachtdieren?

Mijne zijn namelijk helemaal niet actief overdag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

de temperatuur van het water heeft invloed op de stofwisseling dus kan de ene appelslak overdag zijn slakkending doen en de andere 's nachts, in de ochtend of in de schemer actiever zijn.

bij een koudere temp zal je slak trager zijn (stofwisseling gaat langzamer) en bij een warmer water zijn de meer actief.

de familie van de appelslak bestaat uit meerdere geslachten (ondersoorten zeg maar) waarvan de ene overdag actiever is dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi,

nee 't zijn niet speciaal nachtdieren,ligt aan de hoogte van je temperatuur v/h water ; bij 24 graden zijn ze het aktiefst maar zie bijlage.

Groet Simon