Niet. Dit is een schatting van het aantal pinguins per kolonie, en vervolgens weer een schatting van het aantal koloniën op aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men telt ze niet exact, maar meestal gebruiken ze wel het zelfde trucje om een schatting te maken.

Je telt hoeveel vogels er op een bepaalde oppervlakte staan, stel het zijn er 50, dan doe je dat keer het aantal van die oppervlaktes waar de dieren op staan.
Je neemt dat wat minder bevolkte stukjes en dicht bevolkte stukjes, die zouden elkaar dan in evenwicht moeten houden.

Zo worden ook zwermen vogels geteld en uit onderzoek blijkt dat ze vaak redelijk dicht tegen het echte aantal aanzitten.

Maar het gebeurt ook erg vaak dat ze voor een documentaire het aantal wat opschroeven, of flink afronden.
Ik bedoel 50 miljoen klinkt toch even iets beter dan 48 miljoen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt.... ze hebben dus nageteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar niet bij pinguïns, ik dacht bij spreeuwen. Dus daaruit bleek dat de techniek werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er geen link bij gezet omdat ik beschreef wat ik in een documentaire op tv heb gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50 miljoen klinkt toch even iets beter dan 48 miljoen…???Dan zitten hier wél 2000.000 leugens in.
Want elke vogel die geteld is,maar er in werkelijkheid niet is,is een zeer welgetelde leugen,net zoals elke vogel die wel geteld is terwijl die er niet is ook een leugen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt het allemaal wat leuker voor mensen, de truck is dan om te zeggen dat het er ongeveer 50 miljoen zijn.
Het interesseert mensen namelijk niet of het er nou 2 miljoen meer of minder zijn, de reactie van de mensen blijft het zelfde. Je zult maar zelden een documentaire tegenkomen waarin het exacte aantal genoemd word van een bepaalde diersoort, dit word bijna altijd afgerond.
Of een diersoort moet erg zeldzaam zijn, maar ook dan is het vaak niet zeker of het er nou 100 of 101 zijn.