Hoe komt het dat ik het soms in m'n vingers voel tintelen als ik aandrang krijg?

Soms als ik aandrang krijg om te plassen of meer, kan ik een soort van tinteling in m'n vingers voelen, vooral in m'n vingertoppen. Soms ook in m'n tenen. Hoe komt dat? Hoe komt die koppeling tussen buik en vingers/tenen tot stand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
17.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee hoe het werkt maar herken de vage koppeling van zenuwen. als ik op een bepaald plekje mijn gezicht aanraak met een puntig voorwerk voel ik het heel duidelijk op een plek in mijn zij alsof ik daar aangeraakt wordt. (enkel aan de rechterkant van het gezicht, en de rechter zij) ben dus erg benieuwd naar de antwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil ik ook wel eens weten. Zo ben ik ook benieuwd waar de fysieke gewaarwording 'onderbuikgevoel' vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm Widar weinig intresse in je intresante vraag. Mischien moet je het toch maar in het sprirituele zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees 't ook. Ik zou kunnen vragen "Is er een bepaald soort energie die mijn blaas met mijn vingers en andere ledmaten verbindt?" in die categorie. Ik wed dat ik meer antwoorden zou krijgen. Waarschijnlijk echter nog minder veelzeggend dan het enige antwoord hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, dit wil ik weten! Mensen kijken me altijd heel raar aan als ik zeg dat ik pijn krijg in m'n handen als ik nodig moet plassen. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die dat heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik aanvaard die weddenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lies: Nee, je bent niet de enige. Als ik wat langer wacht, dan gaat 't tintelen bij mij ook over in een pijnachtige sensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha

Antwoorden (2)

Dat komt omdat het doorje centrale zenuwsysteem gaat via je ruggemerg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hele lichaam bestaat uit één geheel. alles staat in verbinding met elkaar...
zoals je blaas meridiaan die helemaal loopt tot in je kleine teentje.
soms is het toch ook zo dat je als je ergens drukt ergens heel anders wat voelt...