Is de totale massa van alle mieren bij elkaar echt meer dan van alle mensen bij elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.5K

Antwoorden (4)

Nee natuurlijk niet je heb iets van 50000 mieren nodig voor 1 mens
Dan heb je dus 16 miljard keer 50000 mieren nodig:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk 7 miljard. Nederland telt ongeveer 16 miljoen mensen, wellicht heb je die twee getallen door elkaar gehaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens wetenschappers zijn er: 1 quadrillion (1,000,000,000,000,000) mieren. 16 miljard keer 50000
16.000.000.000 x 50.000 = 800.000.000.000 zou dus moeten kunnen met jouw aanname...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over heel de wereld toch ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is nou juist de fout er zijn bij lange na geen 16 Miljard mensen op aarde. Op 31 oktober 2011 werd het aantal mensen op aarde op 7 miljard.
Er zijn ongeveer 10,000,000,000,000,000 mieren op aarde. Het gemiddelde aantal mieren per mens op aarde is 1 Miljoen. Check de linkje :p

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, vergeten een antwoord te geven. Het antwoord moet zijn JA. De totale massa van ALLE mieren is meer dan de massa van alle mensen op Aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zou het kunnen maar aangezien een mier iet van 4 keer zijn lischaamsgfewicht kan dragen denk ik toch dat als alle mieren mensen zouden zijn we er meer hadden