hoe weet je lichaam dat je verdrietig bent en hoe krijg je zo dus tranen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Het deel van jouw lichaam dat weet
wanneer je verdrietig bent, dat zijn je hersenen.

Zoals ook alle andere emoties in je hersenen plaatsvinden.
Je kunt een emotie ook beschrijven als een reactie van onze hersenen op een positieve of negatieve gebeurtenis.

De emotie verdriet (of vreugde) wordt door je hersenen doorgegeven aan de traanklieren in het bovenste buitenste deel van de oogkas en het bovenooglid.
Die traanklieren gaan dan werken.

Je lichaam is een complexe machine, waar heel veel heel kleine signalen worden doorgegeven aan allerlei onderdelen, zonder dat je je dat bewust bent.