Hoe werkt een vlooienband?

Laat het een vies geurtje achter voor de vlooien en rennen ze weg of is het een soort van vergif voor de vlo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.5K

Antwoorden (2)

Vlooienbanden bevatten een licht gif dat langzaam vrijkomt. Er bestaan poederbanden en gasbanden. Bij sommige banden verspreidt het middel zich over de vacht, bij andere verspreidt het zich via het huidvet. De werkingsduur is variabel. De werking van vlooienbanden lijkt de laatste jaren iets af te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en vlooienband zorgt ervoor dat een vlo die op je huisdier zit dood gaat. De vlooienband geeft langzaam een stofje vrij dat iedere dag een klein beetje in de vetlaag van je huisdier trekt. De stof verspreidt zich over het hele lichaam waardoor het niet uitmaakt waar de vlo op je huisdier zit. De vlo prikt en komt zo in aanraking met de stof die de vlo doodt. Binnen 24 uur valt de vlo van de hond of kat en zo kun je je huisdier op een veilige manier beschermen tegen vlooien.