Vitamine D wordt aangemaakt onder invloed van de zon.

Zonkracht: Om vitamine D te kunnen produceren in de huid moet de zonkracht meer dan 3 zijn.

Mensen die te veel binnen zitten
of mensen met een volledig lichaamsbedekkende kleding die kunnen daarom vit. D tekort hebben.
Ook zonnebrandcremes met een hoge factor
verminderen de aanmaak van Vitamine D 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook vanaf welke factor anti zonnebrand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aanbrengen van een zonnebrandcrème met beschermingsfactor 8 doet de vitamine D3 productie met 97,5% afnemen.
Beschermingsfactor 15 remt de vitamine D-productie met 99%. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OOh, goed om te weten, dankjewel! Ik smeer mijn gezicht elke dag in met een dagcrème met SPF 15.
90 procent van onze vitamine D wordt bij de blootstelling aan zonlicht in onze huid aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonlicht zorgt ervoor dat het lichaam vitamine D3 (cholecaciferol) kan aanmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vutaminen D, dat helpt je cholesterol gehalte op pijl te houden en is een vetoplosbare vitamine. dat houd in dat je ze niet kan uitschrijden via urineren.
het help ook je botten en je haar en je nagels te verstevigen waardoor het mogelijk is dat je haar en nagels snaller groeien dan gewoonlijk

Toegevoegd na 1 dag:
Ook maken je cellen ook een andere stof aan, die zorgt ervoor dat je sproeten krijgt of bruines word. Deze stof word vaak doorelkaar gehaalt met pigment.

Toegevoegd na 3 dagen:
Melaine heet de stof. Dat beschermt je huid tegen schadelijk zonlicht. En op sommige plekken zit net iets meer Melaine . Als de zon op je huid schijnt word dat wat donkerder en ja daar krijg je sproeten van

Toegevoegd na 3 dagen:
Nee je maakt niet alleen maar vitamine D6 aan in prenciepe ook andere D vitamine, dat zorgt ook goed voor de bloedsomloop. Ik had last van wintertenen zelfs in de nazomer. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en hij zei dat dikkere sokken niet echt zo héél goed helpen, wel een beetje. En hij zei: je heb vitamine D tekort. Eet levertraan, visolie enz. Hij had me ook vitamine D pilletjes voorgeschreven. Nu heb ik er inderdaad geen last van . Je hersenen maken ook een extra hormoon aan bij zonlicht, het zelfde hormoon als je verliefd bent of blij. Deze is héél makkelijk te onthouden want dit hormoon word ook wel het feel-good-hormoon genoemt de latijnse benaming is wat lastiger.
Hierdoor kunnen mensen een winterdip krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuus D3 bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een overschot aan vitamine D hebt verkeer je in levens gevaar. Daar is ooit onderzoek naar gedaan toen een paar mensen waren overleden na het eten van walrus, ja je hebt inderdaad gelijk, ik maak soms foutjes met schrijven dan bedoel ik bv D4 maar schrijf ik D6 op. Ik ben benieuwt wat je bron is