Welke vitamine krijg je van de zon \ of wordt aangemaakt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vitamine D wordt aangemaakt onder invloed van de zon. Zonkracht: Om vitamine D te kunnen produceren in de huid moet de zonkracht meer dan 3 zijn. Mensen die te veel binnen zitten of mensen met een volledig lichaamsbedekkende kleding die kunnen daarom vit. D tekort hebben. Ook zonnebrandcremes met een hoge factor verminderen de aanmaak van Vitamine D 3.

90 procent van onze vitamine D wordt bij de blootstelling aan zonlicht in onze huid aangemaakt.

vutaminen D, dat helpt je cholesterol gehalte op pijl te houden en is een vetoplosbare vitamine. dat houd in dat je ze niet kan uitschrijden via urineren. het help ook je botten en je haar en je nagels te verstevigen waardoor het mogelijk is dat je haar en nagels snaller groeien dan gewoonlijk Toegevoegd na 1 dag: Ook maken je cellen ook een andere stof aan, die zorgt ervoor dat je sproeten krijgt of bruines word. Deze stof word vaak doorelkaar gehaalt met pigment. Toegevoegd na 3 dagen: Melaine heet de stof. Dat beschermt je huid tegen schadelijk zonlicht. En op sommige plekken zit net iets meer Melaine . Als de zon op je huid schijnt word dat wat donkerder en ja daar krijg je sproeten van Toegevoegd na 3 dagen: Nee je maakt niet alleen maar vitamine D6 aan in prenciepe ook andere D vitamine, dat zorgt ook goed voor de bloedsomloop. Ik had last van wintertenen zelfs in de nazomer. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en hij zei dat dikkere sokken niet echt zo héél goed helpen, wel een beetje. En hij zei: je heb vitamine D tekort. Eet levertraan, visolie enz. Hij had me ook vitamine D pilletjes voorgeschreven. Nu heb ik er inderdaad geen last van . Je hersenen maken ook een extra hormoon aan bij zonlicht, het zelfde hormoon als je verliefd bent of blij. Deze is héél makkelijk te onthouden want dit hormoon word ook wel het feel-good-hormoon genoemt de latijnse benaming is wat lastiger. Hierdoor kunnen mensen een winterdip krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100