Is het mogelijk om een soort 'zombie' mens te maken?

Zoals je ze ziet in films bijvoorbeeld, maar dan zonder onsterfelijkheid enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

ga een paar uur achter de tv zitten. nooit gezien hoe mensen dan veranderen in hersenloze zombies? ;)

Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'maken'? Iedereen kan wel een beetje toneelspelen, dat is toch niet zo moeilijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zombie is een levend lijk,en een zombie maakt men met voodoo.
oa in Tahiti komt het voor.
Zie daarvoor de volgende link:
http://www.kronosworld.nl/Voodoo.htm

Antwoorden (4)

een week: niet eten, niet douchen, in een bos slapen met de zelfde kleren, zorgen dat je tegen die tijd mank loopt en er overal geestelijk niet meer tegen kunnen voor een depressief gezicht...

en klaar is je Zombie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij níet écht wat Mennovl bedoelde.. Maar ja, het klopt :)
Bij dieren wordt er gefokt om bepaalde eigenschappen te laten domineren.Dit zou bij mensen technisch gezien ook kunnen alleen is het ethisch gezien niet in de haak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen is het wel heel erg luguber.

Je kunt zombies maken van mensen door een prefrontale lobotomie uit te voeren. Dit is een hersenoperatie waarbij 2 gaatjes in het schedel worden gemaakt en via deze gaatjes worden de verbindingen van de frontaal kwab met de rest van de hersenen verbroken. Later is er nog een techniek ontwikkeld waarbij deze boring niet nodig was en werd het via het bovenste ooglid gedaan met een soort van stalen pen die tot in de hersenen werd ingebracht.

De frontaal kwab is het gedeelte van de hersenen wat zorgt voor impulsbeheersing, beoordelingsvermogen, probleemoplossing, planning, sociaal gedrag. Zonder deze functies kun je iemand toch wel een zombie noemen neem ik aan. Mensen krijgen vaak temaken met grote persoonlijkheid veranderingen.

In 1935 werd deze operatie voor het eerst uitgevoerd door de Portugese neuroloog Egas Moniz, en werd daarna toegepast op mensen die te maken hadden met schizofrenie en depressies met zelfmoordneigingen. De gevolgen van de patiënt zijn nooit goed vastgelegd waardoor deze 'brute' wijze van behandeling in 1949 werd bekroond met een Nobel prijs. Deze operaties werden snel verbeterd waarbij minder grote gedeeltes van de hersenen werden doorgesneden maar dit stopte eind jaren 50 begin 60 toen werd deze behandeling als te grof beschouwd. en werden bepaalde psychische aandoeningen behandeld met 'moderne' antipsychotica medicatie die vanaf 1940 in opmars kwam.

Door de nazi's is deze techniek zelfs gebruikt als experiment op genezing van homoseksualiteit. Het schijnt dat in de jaren '80 de oude wijze nog wel is uitgevoerd in Frankrijk en Denemarken. deze onmenselijke behandeling is gelukkig verboden in Nederland. In sommige landen word deze operatie nog wel uitgevoerd maar niet op de manier zoals hierboven beschreven, maar met behulp van elektriciteit worden bepaalde (gerichte) verbindingen met de hersenen verbroken worden.

Dus het antwoord op je vraag kun je van een mens een zombie maken? het antwoord is ja. En helaas is dit al te vaak gedaan.

Zo dat was weer even een stukje geschiedenis :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de film ze7ven hebt gezien komt daar komt op bepaald moment een man in die een jaar op een ziekenbed gemarteld is geweest, hij leeft nog net, ziet er heel erg zombie uit.