Wat mij betreft is het ei alleen levend wanneer hij bevrucht is.
Bij mij in de koelkast zijn de eieren vrij levenloos. Gelukkig maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eieren zijn per definitie niet levenloos hoor .
Omdat het om een groeiend organisme staat (=delende cellen), is wat in het ei zit levend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
levenloos, ik praat er telkens tegen maar ho maar, geen reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de bast te dik is,je moet SCHREEUWEN!!!
Het is maar hoe je het bekijkt:

Een eicel rijpt in zeven tot tien dagen tot dooier, deze bevindt zich later in het centrum van het kippenei. De dooier heeft dan een doorsnede van 3 tot 4 cm. De dooier gaat door de eileider op weg naar buiten. Maar eerst komen er vier lagen eiwit omheen, daarna twee vliezen en de schaal. Terwijl het ei door de eileider glijdt, wordt de voorkant puntig, de achterkant blijft stomp. Alles bij elkaar duurt het ontstaan van een ei ongeveer 25 uur, van eicel tot ei. De volgende dag gebeurt hetzelfde en zodoende legt een kip bijna elke dag een ei.
Na de leg vormt zich tussen de beide vliezen aan de stompe kant van het ei een luchtkamer. Deze ontstaat doordat de inhoud van het ei na het leggen afkoelt en krimpt. De luchtkamer kan daarom informatie geven over de leeftijd van een ei: hoe kleiner de luchtkamer, des te verser is het ei.

Als de eicel bevrucht is door een haan, vormt het ei een bescherming voor het kuiken. Het embryo eet van het eigeel en het eiwit en na 21 dagen broeden door de kip of de broedmachine komt het kuiken uit het ei.

Kijk voor meer informatie op onderstaande website, bijvoorbeeld bij 'het ontstaan van een ei'.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ei is een kippenpotentie...

Dus als alle factoren gunstig zijn lijdt een ei tot een kip...

In mijn ogen is het dood, niet levend, maar niet levenloos... Het is kippenpotentie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ei is gekookt, gebakken of rauw, niet levenloos, maar DOOD ...