Voelen vrouwen zich tijdens de ovulatie meer aangetrokken tot mannen die qua lichaamsbouw veel verschillen van hun?

Ik heb gelezen in een onderzoek waar al meerdere onderzoeken naar zijn geweest dat vrouwen die in hun ovulatie zitten ( de laatste week voordat vrouwen ongesteld worden) zich meer aangetrokken voelen tot mannen die qua symetrie in lichaamsbouw veel verschillen van genen.
Waarom zou dit zo zijn en is het van belang om een partner te hebben die qua symetrie in lichaamsbouw veel van jou genen moet verschillen? Welke functie heeft dat nu nog en wat zijn de gevolgen hiervan?

Is het eigenlijk nog wel van belang om veel qua genen van elkaar te verschillen? Ik begrijp zelf ook dat je natuurlijk niet met een familie lid iets moet beginnen.

Toegevoegd na 3 uur:
Want heel even kort.. het slaat toch helemaal nergens op dat wij zo denken? Want zelfs met een man die niet zo groot en sterk is kunnen wij toch ook net zulke mooie kinderen en sterke kinderen krijgen als met een grote en sterke man?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dat je t zegt....zit wel wat in..

Het beste antwoord

Door een man te selecterem op zijn genen, ben je op zoek naar de sterkste combinatie. Zo kan je kindje geboren worden met de beste combinatie genen.

Dus tijdens de ovulatie willen vrouwen graag een man die vooral heel sterk en gezond eruit ziet. Omdat ze het beste willen voor hun aanstaande kind. Dat de genen van die man dan heel erg anders zijn dan je eigen heeft alleen maar voordeel dat het genenpakketje nog sterker kan worden.

Wanneer deze periode voorbij is, kiest een vrouw doorgaans voor een zachte lieve man. Die heel teder voor de kinderen zou kunnen zorgen.

Dus als conclusie vrouwen zijn idd lastig en verwachten van hun man dat die 2 kanten heeft in 2 verschillende periodes van de maand. En de man heeft geen keus dan zich aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als we logisch na-denken dan slaat dat toch helemaal nergens op? =p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel.. je kan toch net zulke sterke kinderen krijgen met een man die niet groot en sterk is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is idd niet logisch, maar onze hormonen hebben helaas geen verstand van logica.

Andere antwoorden (1)

Ze willen dan graag een sterke, grote, 'hardhandige' man hebben om 't bed mee te delen. Tijdens de opvoeding willen ze juist een tedere, zachtaardige man.
Puur bepaald door evolutie!

Toegevoegd na 35 seconden:
Met 'opvoeding' bedoel ik dus: samen de kinderen opvoeden.