Kan een dier ook een liliputter zijn..?

Bijvoorbeeld een kat die eruit als een kitten en een hond die eruit ziet als een pup.

Of wat voor dier dan ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk mag je geen lilliputter zeggen. Er zijn mensen met een groeistoornis, dwerggroei, die klein blijven. Maar lilliputter wordt vaak als beledigend ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo kan je het ook zien, maar zo bedoel ik het helemaal niet, ik beledig nooit maar dan ook nooit iemand die 'anders' is en of eruit ziet.

Het beste antwoord

Ja, ook bij honden bestaat dwerggroei. Bij Duitse herders wordt die veroorzaakt door een afwijking aan de hypofyse.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat die hypofyse erbij staat! +je

Andere antwoorden (2)

Ja, er bestaan van die minipaardjes. Ook zijn er varkens die zo groot als biggetjes blijven.
12 jaar geleden
Ja hoor wij hebben zo n kitten.
Groeit nauwelijks. Is nu ruim 5 mnd oud en heeft het formaat van een enkele weken oude kitten.
Ontwikkelt ook op andere vlakken anders. Een kat heeft 19 chromosomen en kan dus niet het syndroom van down hebben maar in alles lijkt hij er wel op.
een jaar geleden