Wat is de zwaarste vogelsoort die vliegen kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, ik ga het grapje met de kudde struisvogels in een Boeing 747 niet maken :)

Het beste antwoord

De Koritrap (Kori Bustard), die kunnen ondanks dat ze tot wel 19 kilo wegen vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de Kori Trap.

De kori trap is een van de grootste trappen en hoort tot de zwaarste vliegende vogels. Een volwassen kori trap kan rond de 115 centimeter groot worden en bijna 20 kilo wegen. Hij is verwant aan de kraanvogels, maar het grootste verschil hiermee zijn de zeer krachtige poten. Er is geen (voor de mens) waarneembaar verschil tussen de mannen en de hennen al zijn hennen meestal wel een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
- dat antwoord was al gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje kort door de bocht, op sommige vragen wordt wel 10 x hetzefde antwoord gegeven. Plus dat hij er nog een bron bijheeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik had de pagina niet gerefreshed om te kijken of er al iemand voor mij was.
Volgens Allevogels.nl:

Knobbelzwaan - Cygnus olor - Mute Swan

De Knobbelzwaan kan anderhalve meter groot worden en wel 18 kilo wegen en zijn spanwijdte bedraagt maar liefst 235 cm. Hiermee is het is de grootste en zwaarste watervogel, het is zelfs de zwaarst vliegende vogel ter wereld.

(zowel de kori trap als knobbelzwaan worden op diverse sites genoemd als de zwaarst vliegende vogel)