Ganzen zijn vaker opgewonden, maar kunnen helaas geen vrouwtje vinden. Dus gaan ze maar trekken. Of gaat dit over een andere vorm van trekken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hele idee van trekken staat eenden niet aan. En de trekgans weet gewoon niet beter, zodra het koud begint te worden beginnen ze te trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat eenden gewoon een dikkere speklaag hebben waardoor ze warm blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij veel vogels is de drang om weg te trekken naar het zuiden genetisch bepaald. Sommige vogels trekken pas weg vlak voor de vorst invalt, terwijl andere soorten pas vertrekken als het flink blijft vriezen Er zijn ook ganzen die niet meer wegtrekken en hier overwinteren. Veel eenden trekken voor de vorst uit naar het zuiden of blijven gewoon hier.