Wat voor vogel is dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een groene specht, de foto is niet heel erg duidelijk. kijk bij de bron voor meer informatie. Toegevoegd na 1 minuut: De groene specht is dankzij het groene verenkleed en de zwart met rode kop een opvallende vogel die met name leeft in bosachtige gebieden met veel open plekken. Het mannetje onderscheidt zich van het vrouwtje door de aanwezigheid van een rode snorstreep. Het voedsel bestaat uit mieren, andere insecten en bessen. De mieren vormen het belangrijkste voedsel en worden door de groene specht op de grond gevangen, waarbij de vogel met krachtige sprongen rondhipt. Het nest bouwt de groene specht in een zelf uitgehakte holte in een oude boom. In tegenstelling tot veel andere spechten roffelt de groene specht nauwelijks op bomen. De roep van de groene specht is een luid lachend kluu kluu kluu, waarmee de vogel zijn territorium afbakent.

Bronnen:
http://www.vogelvisie.nl/soort/groene_specht.php

Kan het een fazant zijn.

Het kan niet anders dan dat dit een groene specht is. Er zijn in ons land geen andere vogels die hier op lijken behalve de in ons land zeer zeldzame grijskop specht. Maar deze heeft zoals de naam al zegt voornamelijk een grijze kop.

dat is duidelijk de neef van woody (had zijn eigen tekenfilm) zoals er al is gezegd, het is de groene specht zoals je kan zien op het plaatje. hier zijn signalement, en zijn pasfoto De groene specht heeft naast grijsgroene rug en vleugels een rode pet (mannetje en vrouwtje). Het mannetje heeft bovendien rode wangstrepen en een helder gele stuit. Hij roffelt niet vaak en niet hard, maar zijn luide, lachende roep laat hij vaak horen. Hij heeft zoals de meeste spechten een govende vlucht. Deze specht zoekt zijn voedsel - voornamelijk mieren - doorgaans op de grond. Bij gevaar vlucht hij wel een boom in, waarin hij ook zijn nesthol maakt. Ook voor een specht heeft deze soort een erg lange tong met een kleverig uiteinde. Deze gebruikt hij net als een miereneter om mieren en hun larven uit hun nest op te likken. In Nederland zijn naar schatting zo'n 5000 broedparen, waarmee hun aantal sinds de jaren 70 is afgenomen. Wetensch. naam Picus viridis Engelse naam green woodpecker Verspreiding Europa, West- en Midden-Azië, Noord-Afrika Voedsel vooral mieren Lengte 31 - 33 cm, spanwijdte 40 - 42 cm Gewicht 160 - 250 gram Status plaatselijk algemeen

Bronnen:
http://www.natuurinformatie.nl/ndb.wnf/nat...

Het kan ook een rosella zijn.

Volgens mij is het deze vogel,zie foto: Maar ik denk eerder dat het een fazant is. Want voor een specht is de bek veel te kort en ook de kop staat te hoog voor een specht. Deze heeft een rood gezicht en de kop hoog,dat heeft een fazant ook? En een specht zul je als boom en bosbewoner dus ook nooit zo naast een weg op de grond vinden,een fazant als veldbewoner daarentegen weer wel.

Patrijs. mp_patrijs.jpg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100