de wolf komt terug maar waar gaat hij leven?

We weten allemaal dat de wolf terug naar nederland komt maar waar gaat hij leven. ik bedoel kan ik hem verwachten in het dichtstbijzijnde grote bos ofzoiets?
graag uitleg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De wolf in Nederland
Iets meer dan 1½ eeuw geleden was ook Nederland nog jachtgebied van de wolf. De Achterhoek en Brabant werden nog belaagd door wolven die honger hadden. Iets meer dan 50 jaar later waren er nog wel wolven, maar niet zo heel veel meer. Aan het einde van de 19e eeuw is het de laatste keer dat een wolf werd waargenomen. Volgens een legende is de laatste wolf gedood in Schoonebeek, 1 km van de grens met Duitsland. Een mogelijke wolf die in 2000 gezien zou zijn is nooit officieel vastgesteld.
http://www.leerwiki.nl/Komt_de_grijze_wolf_terug_naar_Nederland

Ik denk dat je er niet bang voor hoeft te zijn. Al zolang geen wolf hier. Als hij terugkomt dan heeft men dat snel genoeg door. Hij zal dan rondscharrelen in een gebied waar genoeg voedsel is voor hemzelf en nageslacht. En dan worden de kadavers snel genoeg opgemerkt door natuurbescherming en Staatsbosbeheer. En dan wordt er wel gewaarschuwd. Tot die tijd: rustig het bos in en je geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
danku

Andere antwoorden (5)

haha wees niet bang
weet je ze zegen nu al zo ie zo een jaar lang
dat de wolf terug komt naar nederland
maar echt ik heb er nog nooit een gezien hier
en ik woon dichtbij grote bossen

ik denk als de wolf echt terug komt
dat er dan hele groot problemen komen
het word dan een gaos in nederland !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wolf zou best kunnen leven op de Veluwe, en zo de populatie wilde zwijnen reguleren.
Als er eenmaal wolven hier zijn, is de kans dat je er een tegenkomt vrij klein vermoed ik, wilde dieren maken zich toch liever uit de voeten dan zich te laten aanhalen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons hier in Eindhoven kunnen ze best komen waar in woon heb je een groot bos en ik heb best vaak een konijn waarvan een beest een grote hap heeft uitgenomen oei. Oei misschien is de wolf terug :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan er zomaar zijn, en je zult er niets van merken. In 2010 is met zekerheid de aanwezigheid van een wolf vastgesteld in Nordrhein Westfalen, 100 km van de Nederlandse grens. Er zijn wolven gezenderd in Polen, één exemplaar legde dacht ik 1500 km af en hemelsbreed 800 km, daarna hield de zender er mee op. Het dier heeft de zwaar bewaakte grens tussen Polen en Witrusland ongezien gepasseerd en ook diverse snelwegen.

Ze zullen hier een fantastisch leefgebied hebben met een zeer hoge stand van reewild. Mensen zullen er geen last van hebben, maar er zou wel eens een schaap kunnen sneuvelen. De aantallen wolven zijn trouwens bijzonder laag in de landen waar de wolf voorkomt. Met meer dan enkele honderden wolven hoeven we geen rekening te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen en zeker volwassenen zijn niet het favoriete voedsel van wolven en een wolf zal dus een bos uitzoeken waar b.v. wilde zwijnen leven of kleine biggetjes natuurlijk.
Als je het niet vertrouwt zou ik in ieder geval geen rood kapje dragen.