hoe lang is de Amerikaanse zeearend

ik wil het gewoon weten want de Amerikaanse zeearend is mijn favoriete vogel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Afmetingen

Lengte: mannetje ongeveer 80 cm, vrouwtje tot 95 cm

Gewicht: 4,5-6 kg

Vleugelspanwijdte: 2-2,5 m

Voortplanting

Geslachtsrijp: met 5 jaar

Broedtijd: november tot april, afhankelijk van het gebied

Aantal broedsels: 1

Legsel: 2 witte tot bleekblauwe eieren

Broedduur: ongeveer 35 dagen

Nestverblijf: 10-11 weken; meestal overleeft maar één jong

Leefwijze

Gedrag: buiten de broedtijd overwegend solitair

Voedsel: hoofdzakelijk vis, maar ook knaagdieren en aas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (2)

Volwassen vrouwtjes hebben een spanwijdte van ongeveer 2 meter, tot zelfs 244 cm. De mannetjes zijn ongeveer 25% kleiner dan de vrouwtjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hoe groot is die? De spanwijdte is iets heel anders dan de grootte.
De Amerikaanse zeearend of witkopzeearend (Haliaeetus leucocephalus) is een roofvogel die in Canada en in de Verenigde Staten broedt.

Volwassen vrouwtjes hebben een spanwijdte van ongeveer 2 meter, tot zelfs 244 cm. De mannetjes zijn ongeveer 25% kleiner dan de vrouwtjes.