Wat is dit voor dier?

Het is een soort mot, met een spanwijdte van 15 centimeter (!). Gezien in zuid Zwitserland in mei.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Dit is een Grote Nachtpauwoog, oftewel Saturnia Pyri.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen idee, maar mooi beest zeg!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziet er inderdaag uit als een soort mot. De tekening op de vleugels lijkt weer op een oog-vlinder. Zo lijkt het een groot dier, en zullen anderen niet zosnel aanvallen.

Ben benieuwd of iemand het juiste antwoord heef.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Motvlinder?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Familie van de Pauw-Oog Mot volgens mij. Mooi beestje trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou deze fot eens opsturen naar een vlindervereniging. Daar zullen ze vast wel weten wat het is.